Skontaktuj się z nami:

O nas

Centrum Rozwoju i Terapii Dziecka Ligerek to miejsce, w którym Dzieci i ich Rodzice mają czuć się dobrze, swobodnie, w którym terapia i praca stają się czystą przyjemnością dla Malucha. Naszym terapeutom przyświeca myśl – „Widzę dziecko, nie zaburzenie, nie chorobę”.

 

Nasze doświadczenie i merytoryczne przygotowanie,  pozwalają nam spojrzeć na Pacjenta w sposób holistyczny, staramy się zauważać złożoność problemu, nie tylko wierzchołek góry lodowej. Wiemy, że w kontaktach z Dziećmi i Rodzicami szukającymi pomocy i wsparcia, bardzo krzywdzące bywa ocenianie, krytykowanie i „szufladkowanie”. Wiemy także, że „łatka”, którą Maluch dostanie np. podczas błędnej, pochopnej diagnozy, ciągnie się za nim latami… Dlatego staramy się podchodzić do naszych małych Pacjentów z empatią, zrozumieniem i szacunkiem dla ich potrzeb.

Specjalizujemy się w terapii wad i zaburzeń mowy oraz w terapii miofunkcjonalnej. Prowadzimy konsultacje i wspieramy Rodziców noworodków i niemowląt mających problemy ze ssaniem i rozszerzaniem diety.

 

Terapia logopedyczna i neurologopedyczna jest  ustalana i dobierana indywidualnie do potrzeb i aktualnych możliwości rozwojowych każdego Dziecka. Poprzedzona jest diagnozą, która opiera się na wywiadzie z Rodzicem oraz na obserwacji i badaniu Pacjenta.

Zajęcia prowadzone są w formie dostosowanej do wieku Dziecka z uwzględnieniem różnych pomocy dydaktycznych. Terapeuci wykorzystują także różne ćwiczenia ogólnorozwojowe stymulujące koncentrację, rozwijające pamięć, uwagę słuchową oraz percepcję wzrokową. Po każdych zajęciach Rodzic otrzymuje wskazówki i materiały do utrwalania ćwiczeń w domu.

Pomagamy naszym Pacjentom w zakresie:

  • opóźnionego rozwoju mowy,
  • różnych wad wymowy, np. seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna,
  • rozwojowej niepłynności mowy i jąkania,
  • zaburzonej mowy o różnej etiologii (np. niepełnosprawność intelektualna, zespoły genetyczne, autyzm),
  • wczesnego wspomagania noworodków i niemowląt.

 

Prowadzimy także terapię osób dorosłych, którzy utracili zdolność mowy i komunikacji w wyniku różnych incydentów neurologicznych, czego konsekwencją jest często afazja lub dyzartria. Pomagamy także osobom dorosłym, które odczuwają dyskomfort spowodowany wadą wymowy nieskorygowaną w dzieciństwie.

 

W Centrum Rozwoju i Terapii Dziecka Ligerek, Rodzice znajdą także pomoc i opiekę psychologa dziecięcego, który będzie się starał określić przyczyny niepokojących zachowań Dziecka oraz znaleźć sposoby ich rozwiązania. Psycholog najpierw rozmawia z Rodzicem, następnie z Dzieckiem, wstępnie ocenia sytuację, a następnie proponuje rodzaj terapii i przekazuje wskazówki do postępowania terapeutycznego w środowisku domowym (szkolnym/przedszkolnym). Zazwyczaj określenie przyczyn niepokojącego zachowania Dziecka, nie odbywa się na jednym spotkaniu, gdyż specjalista chcąc poznać Pacjenta bliżej, potrzebuje więcej czasu do jego obserwacji.

 

 

Nasi specjaliści

mgr Joanna Pietrzkiewicz

neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej

Logopedą jestem od 2009 roku. Dyplom na tym kierunku uzyskałam na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W 2017 roku ukończyłam także Podyplomowe Studia na kierunku Neurologopedia z balbutologią. Doświadczenie zawodowe gromadzę od kilkunastu lat, prowadząc terapię indywidualną i grupową, współpracując z placówkami oświatowymi, poradniami, fundacjami, a także współtworząc własny gabinet. Jestem także terapeutą integracji sensorycznej. Wiedza, którą zdobyłam podczas kursu z tego zakresu, pomaga mi zauważać u dzieci problemy z przetwarzaniem bodźców sensorycznych i w oparciu o nią, mogę dobierać skuteczniejsze metody pracy dla danego dziecka, także podczas terapii logopedycznej.

Nie lubię wyłącznie sztywnej formy zajęć, przed lustrem. Staram się podążać za dzieckiem, za jego zainteresowaniami, a terapię prowadzić w formie zabawy ponieważ wiem, że zabawa to główna i ulubiona forma dziecięcej aktywności. Lata doświadczeń w pracy zawodowej udowodniły mi, że właśnie podczas zabawy, można uzyskać najlepsze efekty terapeutyczne. Zachęcam także Rodziców do kontynuowania ćwiczeń w domu podczas zabawy czy kąpieli.

Odkąd jestem mamą dwójki małych rozrabiaków, jeszcze bliższe są mi sprawy i problemy moich małych Pacjentów. Doskonale rozumiem także obawy Rodziców o prawidłowy rozwój ich Malucha. W gabinecie wszystkimi dziećmi opiekuję się tak, jakiej opieki wymagałabym dla swoich dzieci. Staram się rozwiązywać języki Maluchów w ciepłej i domowej atmosferze, bez ponagleń i nacisków.

Praca nad rozwojem dziecka, nad rozwojem artykulacji, nad niwelowaniem niepłynności ciągle stanowi dla mnie wyzwanie. Każde dziecko jest inne, każde wymaga indywidualnego podejścia i zawsze czas trwania terapii jest różny. Warto wiedzieć, że praca logopedy to nie tylko „zabawa” z dzieckiem. Często trudna i wymagająca, wielomiesięczna terapia nie przynosi zamierzonych rezultatów. Kiedy jednak w końcu udaje nam się wspólnymi siłami osiągnąć cel lub choćby poprawić jakość życia Pacjenta, jest to dla mnie ogromna satysfakcja i nagroda.

Z kim pracuję?

Najszersze grono moich Pacjentów stanowią dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (czasem jej brakiem), dyslalią (seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna i in.), niepłynnością mowy, a także zaburzeniami w rozwoju mowy o różnej etiologii. Od niedawna specjalizuję się także we wczesnym wspomaganiu niemowląt i małych dzieci. Pomoc dotyczy sposobu karmienia, ssania piersi oraz rozszerzania diety u niemowląt. Pracuję także z osobami dorosłymi po różnych incydentach neurologicznych oraz z tymi, u których w życiu dorosłym wciąż zauważalne są nieprawidłowości w wymowie.

Staram się podnosić swoje kwalifikacje, ucząc się ona najlepszych. Uczestniczyłam m.in. w takich kursach i szkoleniach, jak:

  • Niemowlak u logopedy, cz.1. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem – wprowadzenie, prowadząca: dr Marzena Machoś
  • Niemowlak u logopedy II Miobobo, prowadząca: dr Marzena Machoś
  • Wczesna diagnoza i stymulacja, prowadząca: dr Mira Rządzka
  • Terapia sygmatyzmu międzyzębowego, prowadząca: mgr Anna Balewska
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej, prowadząca: mgr Agnieszka Dziedzic
  • Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne, prowadząca: mgr Agata Gładowicz-Bojarska
  • Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne, prowadzące: mgr Aleksandra Kaczyńska, mgr Ewa Wojewoda
  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna, prowadząca: mgr Aleksandra Rosiak
  • PSJ- pozycja spoczynkowa języka, prowadząca: mgr Karolina Nowak-Kuna
  • Logorytmy, prowadząca: Karolina Nowak-Kuna
  • kurs I° z zakresu neurofizjologicznych podstaw Integracji Sensorycznej, prowadzące: mgr Monika Kastory-Bronowska, dr n. med. Maria Borkowska
  • kurs SI II° „Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej, prowadzące: mgr Monika Kastory-Bronowska, mgr Beata Ignaczewska
  • Terapia ręki I, prowadzące: mgr Aneta Giczewska, mgr Wioletta Bartkiewicz

Serdecznie zapraszam do kontaktu:)

 

mgr Magdalena Szcześniak

logopeda

Jestem absolwentką studiów pierwszego stopnia Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku logopedia ogólna i kliniczna. Studia drugiego stopnia oraz tytuł magistra na kierunku pedagogika specjalna w specjalności logopedia uzyskałam na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywałam w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach, szkołach, jak i gabinetach logopedycznych. Obecnie pracuję również w przedszkolu, prowadzę także zajęcia logorytmiczne. Logopedia jest moją pasją. Prowadząc terapię logopedyczną, metody swojej pracy dostosowuję indywidualnie do potrzeb pacjenta. Rozwijam swoje kompetencje zawodowe, realizując szkolenia. W ostatnim czasie ukończyłam szkolenie SMURF Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii Obwodowej, której prowadziła prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska.

 

mgr Angelina Gruszka

psycholog

Jestem absolwentką Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II w Lublinie na kierunku Psychologia oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Edukacji Narodowej w Krakowie na kierunku diagnoza i terapia psychologiczno – pedagogiczna dzieci i młodzieży. Obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego do pracy nauczycielskiej w Wyższej Szkole Biznesu w Ostrowcu Świętokrzyskim. Uczestniczyłam w takich kursach, jak:

  • Bajkoterapia kliniczna,
  • Diagnoza neuropsychologiczna w praktyce klinicznej,
  • Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwojowymi,
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z Autyzmem.

Jestem psychologiem w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym oraz w
Hospicjum Stacjonarnym.

 

Na wszelkie pytania i wątpliwości chętnie odpowiemy podczas spotkania w Gabinecie.

Zapraszamy do kontaktu także telefonicznie!