Centrum Rozwoju i Terapii Dziecka Ligerek to miejsce, w którym Dzieci i ich Rodzice mają czuć się dobrze, swobodnie, w którym terapia i praca stają się czystą przyjemnością dla Malucha. Naszym terapeutom przyświeca myśl – „Widzę dziecko, nie zaburzenie, nie chorobę”.
Nasze doświadczenie i merytoryczne przygotowanie, pozwalają nam spojrzeć na Pacjenta w sposób holistyczny, staramy się zauważać złożoność problemu, nie tylko wierzchołek góry lodowej. Wiemy, że w kontaktach z Dziećmi i Rodzicami szukającymi pomocy i wsparcia, bardzo krzywdzące bywa ocenianie, krytykowanie i „szufladkowanie”. Wiemy także, że „łatka”, którą Maluch dostanie np. podczas błędnej, pochopnej diagnozy, ciągnie się za nim latami… Dlatego staramy się podchodzić do naszych małych Pacjentów z empatią, zrozumieniem i szacunkiem dla ich potrzeb.
Specjalizujemy się w terapii wad i zaburzeń mowy. Prowadzimy konsultacje i wspieramy Rodziców noworodków i niemowląt mających problemy ze ssaniem i rozszerzaniem diety.
Terapia logopedyczna i neurologopedyczna jest ustalana i dobierana indywidualnie do potrzeb i aktualnych możliwości rozwojowych każdego Dziecka. Poprzedzona jest diagnozą, która opiera się na wywiadzie z Rodzicem oraz na obserwacji i badaniu Pacjenta.
Zajęcia prowadzone są w formie dostosowanej do wieku Dziecka z uwzględnieniem różnych pomocy dydaktycznych. Terapeuci wykorzystują także różne ćwiczenia ogólnorozwojowe stymulujące koncentrację, rozwijające pamięć, uwagę słuchową oraz percepcję wzrokową. Po każdych zajęciach Rodzic otrzymuje wskazówki i materiały do utrwalania ćwiczeń w domu.
Pomagamy naszym Pacjentom w zakresie:
- opóźnionego rozwoju mowy,
- różnych wad wymowy, np. seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna,
- rozwojowej niepłynności mowy i jąkania,
- zaburzonej mowy o różnej etiologii (np. niepełnosprawność intelektualna, zespoły genetyczne, autyzm),
- wczesnego wspomagania noworodków i niemowląt.
Prowadzimy także terapię osób dorosłych, którzy utracili zdolność mowy i komunikacji w wyniku różnych incydentów neurologicznych, czego konsekwencją jest często afazja lub dyzartria. Pomagamy także osobom dorosłym, które odczuwają dyskomfort spowodowany wadą wymowy nieskorygowaną w dzieciństwie.
W Centrum Rozwoju i Terapii Dziecka Ligerek, Rodzice znajdą także pomoc i opiekę psychologa dziecięcego, który będzie się starał określić przyczyny niepokojących zachowań Dziecka oraz znaleźć sposoby ich rozwiązania. Psycholog najpierw rozmawia z Rodzicem, następnie z Dzieckiem, wstępnie ocenia sytuację, a następnie proponuje rodzaj terapii i przekazuje wskazówki do postępowania terapeutycznego w środowisku domowym (szkolnym/przedszkolnym). Zazwyczaj określenie przyczyn niepokojącego zachowania Dziecka, nie odbywa się na jednym spotkaniu, gdyż specjalista chcąc poznać Pacjenta bliżej, potrzebuje więcej czasu do jego obserwacji.
Na wszelkie pytania i wątpliwości chętnie odpowiemy podczas spotkania w Gabinecie.
Zapraszamy do kontaktu także telefonicznie!
Nasi specjaliści
mgr Joanna Pietrzkiewicz
neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej
Logopedą jestem od 2009 roku. Dyplom na tym kierunku uzyskałam na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W 2017 roku ukończyłam także Podyplomowe Studia na kierunku Neurologopedia z balbutologią. Doświadczenie zawodowe gromadzę od kilkunastu lat, prowadząc terapię indywidualną i grupową, współpracując z placówkami oświatowymi, poradniami, fundacjami, a także współtworząc własny gabinet. Jestem także terapeutą integracji sensorycznej. Wiedza, którą zdobyłam podczas kursu z tego zakresu, pomaga mi zauważać u dzieci problemy z przetwarzaniem bodźców sensorycznych i w oparciu o nią, mogę dobierać skuteczniejsze metody pracy dla danego dziecka, także podczas terapii logopedycznej.
Nie lubię wyłącznie sztywnej formy zajęć, przed lustrem. Staram się podążać za dzieckiem, za jego zainteresowaniami, a terapię prowadzić w formie zabawy ponieważ wiem, że zabawa to główna i ulubiona forma dziecięcej aktywności. Lata doświadczeń w pracy zawodowej udowodniły mi, że właśnie podczas zabawy, można uzyskać najlepsze efekty terapeutyczne. Zachęcam także Rodziców do kontynuowania ćwiczeń w domu podczas zabawy czy kąpieli.
Odkąd jestem mamą dwójki małych rozrabiaków, jeszcze bliższe są mi sprawy i problemy moich małych Pacjentów. Doskonale rozumiem także obawy Rodziców o prawidłowy rozwój ich Malucha. W gabinecie wszystkimi dziećmi opiekuję się tak, jakiej opieki wymagałabym dla swoich dzieci. Staram się rozwiązywać języki Maluchów w ciepłej i domowej atmosferze, bez ponagleń i nacisków.
Praca nad rozwojem dziecka, nad rozwojem artykulacji, nad niwelowaniem niepłynności ciągle stanowi dla mnie wyzwanie. Każde dziecko jest inne, każde wymaga indywidualnego podejścia i zawsze czas trwania terapii jest różny. Warto wiedzieć, że praca logopedy to nie tylko „zabawa” z dzieckiem. Często trudna i wymagająca, wielomiesięczna terapia nie przynosi zamierzonych rezultatów. Kiedy jednak w końcu udaje nam się wspólnymi siłami osiągnąć cel lub choćby poprawić jakość życia Pacjenta, jest to dla mnie ogromna satysfakcja i nagroda.
Z kim pracuję?
Najszersze grono moich Pacjentów stanowią dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (czasem jej brakiem), dyslalią (seplenienie, rotacyzm, mowa bezdźwięczna i in.), niepłynnością mowy, a także zaburzeniami w rozwoju mowy o różnej etiologii. Od niedawna specjalizuję się także we wczesnym wspomaganiu niemowląt i małych dzieci. Pomoc dotyczy sposobu karmienia, ssania piersi oraz rozszerzania diety u niemowląt. Pracuję także z osobami dorosłymi po różnych incydentach neurologicznych oraz z tymi, u których w życiu dorosłym wciąż zauważalne są nieprawidłowości w wymowie.
Staram się podnosić swoje kwalifikacje, ucząc się ona najlepszych. Uczestniczyłam m.in. w takich kursach i szkoleniach, jak:
- Niemowlak u logopedy, cz.1. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem – wprowadzenie, prowadząca: dr Marzena Machoś
- Niemowlak u logopedy II Miobobo, prowadząca: dr Marzena Machoś
- Wczesna diagnoza i stymulacja, prowadząca: dr Mira Rządzka
- Terapia sygmatyzmu międzyzębowego, prowadząca: mgr Anna Balewska
- Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej, prowadząca: mgr Agnieszka Dziedzic
- Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne, prowadząca: mgr Agata Gładowicz-Bojarska
- kurs I° z zakresu neurofizjologicznych podstaw Integracji Sensorycznej, prowadzące: mgr Monika Kastory-Bronowska, dr n. med. Maria Borkowska
- kurs SI II° „Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej, prowadzące: mgr Monika Kastory-Bronowska, mgr Beata Ignaczewska
- Terapia ręki I, prowadzące: mgr Aneta Giczewska, mgr Wioletta Bartkiewicz
Serdecznie zapraszam do kontaktu:)
mgr Katarzyna Jankowska
logopeda
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Logopedia z audiologią na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Moją największą pasją jest moja praca- logopedia. Wielką radość sprawia mi pomaganie ludziom. Doświadczenie zawodowe zaczęłam zdobywać już w trakcie trwania studiów magisterskich, pracując i odbywając praktyki w różnych placówkach oświatowych.
Prowadząc zajęcia terapii logopedycznej, dokładam wszelkich starań, aby były one efektywne, ale także realizowane w przyjemnej atmosferze. Metody swojej pracy dostosowuję indywidualnie do każdego pacjenta. Nie przestają się uczyć, szkolić, dopytywać, doszukiwać.
Moja wiedza, doświadczenie, a także odpowiedzialna postawa jako terapeuty pozwalają mi systematycznie i skutecznie pomagać osobom z trudnościami w komunikacji.
mgr Angelina Gruszka
psycholog
Jestem absolwentką Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II w Lublinie na kierunku Psychologia oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Edukacji Narodowej w Krakowie na kierunku diagnoza i terapia psychologiczno – pedagogiczna dzieci i młodzieży. Obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego do pracy nauczycielskiej w Wyższej Szkole Biznesu w Ostrowcu Świętokrzyskim. Uczestniczyłam w takich kursach, jak:
- Bajkoterapia kliniczna,
- Diagnoza neuropsychologiczna w praktyce klinicznej,
- Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwojowymi,
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z Autyzmem.
Jestem psychologiem w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym oraz w
Hospicjum Stacjonarnym.